Савинська громада
Харківська область, Ізюмський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ДОВІДКА про консультації з органами влади в рамках проведення стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку Савинської селищної територіальної громади до 2027 року та Плану заходів з її реалізації на 2025-2027 рр.

Дата: 21.04.2025 11:16
Кількість переглядів: 47

1. Відомості про консультації з органами влади щодо Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки.

На виконання ст.10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» для визначення обсягу досліджень, методів екологічної оцінки, рівня деталізації інформації, що має бути включена до Звіту про стратегічну екологічну оцінку, Савинською селищною військовою адміністрацією було підготовлено Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку Савинської селищної територіальної громади до 2027 року та Плану заходів з її реалізації на 2025-2027 рр. (далі Стратегія та План).

Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки та проєкт Стратегії та Плану заходів було оприлюднено шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Савинської селищної ради https://savynska-gromada.gov.ua/news/1739790470/ та внесено до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки з метою одержання та врахування зауважень і пропозицій громадськості. Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі 28-02-13792-25.

Савинською селищною військовою адміністрацією повідомлено органи влади про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки та проєкту Стратегії та Плану заходів у порядку, передбаченому частиною четвертою статті 12 Закону «Про стратегічну екологічну оцінку», та забезпечено вільний доступ органів влади до документів протягом усього строку. Повідомлення  про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО було розміщено на офіційному сайті Савинської селищної ради, дошках оголошень у сільських населених пунктах старостинських округів та внесено до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки. Строк громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки тривав 10 днів з дня її оприлюднення (з 28.02.2025 року).

Під час консультації з органами влади заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надійшов лист від Департаменту захисту довкілля та природокористування Харківської обласної військової адміністрації (№ 03.02-19/760 від 07.03.2025 р.) з рекомендацією дотримання чинних нормативних документів при підготовці звіту про стратегічно екологічну оцінку.

Звіт про СЕО Стратегії та Плану розроблено з врахуванням Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування, затверджених Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 10.08.2018 р. № 296.

2. Відомості про консультації з органами влади щодо Проєкту Стратегії та Плану заходів, а також Звіту про СЕО.

Звіт про СЕО проєкту Стратегії розвитку Савинської селищної територіальної громади до 2027 року та Плану заходів  на 2025-2027 рр. з її  реалізації та сам проєкт Стратегії та Плану було розміщено на офіційному сайті Савинської селищної ради https://savynska-gromada.gov.ua/strategiya-vidnovlennya-ta-rozvitku-savinskoi-selischnoi-teritorialnoi-gromadi-do-2028-roku-10-46-46-24-06-2024/ та внесено до Єдиного реєстру  стратегічної екологічної оцінки 13.03.2025 р. Повідомлення про оприлюднення проєкту Стратегії та Плану заходів та звіту про стратегічну екологічну оцінку було  розміщено на офіційному веб-сайті Савинської селищної ради, на дошках оголошень у сільських населених пунктах  старостинських округів, та внесено до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки за № 28-02-13792-25.  

Органи виконавчої влади в межах строку проведення консультацій мали право подати зауваження та пропозиції до проєкту Стратегії та Плану заходів,  а також звіту про СЕО шляхом внесення їх до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки.

За результатом консультацій з органами виконавчої влади Проєкту Стратегії розвитку Савинської селищної територіальної громади до 2027 року та Плану заходів  на 2025-2027 рр. з її реалізації та Звіту про СЕО отримано:

  • лист від Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 10.04.2025 р.  № 25/7-21/5013-25 (із пропозиціями та зауваженнями)
  • лист Департаменту захисту довкілля та природокористування Харківської обласної військової адміністрації від 01.04.2025 р. № 03.02-19/1015 (із пропозиціями та зауваженнями).

 

 

 

 

 

 

ДОВІДКА

про консультації з органами виконавчої влади

 в рамках проведення стратегічної екологічної оцінки

проєкту Стратегії розвитку Савинської селищної територіальної громади до 2027 року

 та Плану заходів з її реалізації на 2025-2027 р.

№ з/п

Уповноважений орган

Редакція частини проєкту ДДП/звіту про СЕО, до якого висловлено зауваження (пропозиції)

Зауваження/

пропозиції

Спосіб врахування

Обґрунтування

ДО ПРОЄКТУ СТРАТЕГІЇ ТА ПЛАНУ ЗАХОДІВ

1.

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів

До Проєкту Стратегії в цілому

Пропонуємо розглянути доповнення до Проєкту завданнями та заходами щодо: відтворення лісів, створення нових та реконструкції існуючих полезахисних лісових смуг та інших захисних насаджень; відновлення антропогенно змінених екосистем, консервації деградованих, малопродуктивних та техногенно забруднених земель. Відповідно рекомендуємо зазначити показники ефективності реалізації Проєкту індикаторами: площа лісів та лісистість території; площа відновлених земель та екосистем, площа земель, на яких проводяться заходи з консервації.

Прийнято до уваги 

Структура «дерева цілей» Савинської селищної територіальної громади цілком відповідає пріоритетам Державної стратегії регіонального розвитку України до 2027 р. та  стратегії розвитку Харківської області до 2027 р. «Дерево цілей» Савинської селищної територіальної громади сформовано з урахуванням особливостей розташування, функціонування та фінансового стану Савинської селищної територіальної громади Харківської області.

 

 

 

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів

До Проєкту Стратегії в цілому

У Проєкті та Звіті пропонуємо врахувати наявність: Національного плану управління відходами до 2033 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.12.2024 № 1353-р; водної стратегії України на період до 2050 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 09.12.2022 № 1134; Стратегії зрошення та дренажу в Україні на період до 2030 року, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.08.2019 № 688-р; Плану заходів з реалізації Стратегії зрошення та дренажу в Україні на період до 2030 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.10.2020 № 1567-р; рішення Координаційної ради з питань боротьби з деградацією земель та опустелюванням, створеної згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2017 № 20, зокрема, стосовно схвалення представлених НААН добровільних національних завдань щодо досягнення нейтрального рівня деградації земель (далі – НРДЗ) за напрямом «Підтримання вмісту органічної речовини (гумусу) у ґрунтах», а також допоміжних заходів щодо досягнення НРДЗ за напрямами «Відновлення зрошення і поліпшення екологомеліоративного стану зрошуваних земель» та «Відновлення та стале використання торфовищ» (https://mepr.gov.ua/news/32479.html). Відповідні завдання і заходи щодо НРДЗ також зазначені у рішенні Ради національної безпеки і оборони України від 23.03.2021 № 111/2021 «Про виклики і загрози національній безпеці України в екологічній сфері та першочергові заходи щодо їх нейтралізації»

Прийнято до уваги

Проєкт Стратегії та Звіту розроблено із використанням зазначених нормативних документів, в той же час з урахуванням особливостей розташування, функціонування та фінансового стану Савинської селищної територіальної громади Харківської області.

 

 

До Проєкту Стратегії в цілому

Рекомендуємо забезпечити врахування вимог статей 7, 26 та ін. Закону України «Про природно-заповідний фонд України» щодо дотримання режиму заказників; врахувати питань охорони дикої флори та фауни і природних середовищ існування на території Смарагдової мережі (Siverskyi Donets river valley in Kharkiv oblast – 2 UA0000317), дотримання вимог Бернської конвенції (у т.ч. резолюцій 4, 6 її Постійного комітету).

Враховано

Рекомендації щодо врахування зазначених норм закону та конвенцій буде враховано.

2.

Міністерство охорони здоров’я України

-

Зауваження та пропозиції відсутні

-

-

3.

Департамент охорони здоров’я  Харківської обласної військової адміністрації

-

Зауваження та пропозиції відсутні

-

-

4.

 

 

 

 

 

 

Департамент захисту довкілля Харківської обласної військової адміністрації

До Проєкту Стратегії в цілому

Пропонуємо доповнити матеріали Стратегії та Звіту про СЕО завданнями та заходами щодо відтворення лісів, створення нових та реконструкції існуючих полезахисних лісових смуг та інших захисних насаджень; відновлення антропогенно змінених екосистем.

Прийнято до уваги

Структура «дерева цілей» Савинської селищної територіальної громади цілком відповідає пріоритетам Державної стратегії регіонального розвитку України до 2027 р. та  стратегії розвитку Харківської області до 2027 р. «Дерево цілей» Савинської селищної територіальної громади сформовано з урахуванням особливостей розташування, функціонування та фінансового стану Савинської селищної територіальної громади Харківської області.

 

До Проєкту Стратегії в цілому

Пропонується опрацювати питання розширення території природно-заповідного фонду в межах Савинської селищної територіальної громади з залученням фахівців НДУ «УКРНДІЕП» та інших відповідних фахівців; внести до Звіту про СЕО питання встановлення на місцевості (в натуру) меж територій та об’єктів природно-заповідного фонду, що знаходяться на території громади, відповідно до вимог статті 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України».

Прийнято до уваги

На теперішній час понад 25% території громади заміновано та забруднено вибухонебезпечними предметами, в тому числі об’єкти природно-заповідного фонду. Після проведення заходів з розмінування території громади та очищення її від вибухонебезпечних предметів, що залишилися внаслідок бойових дій, буде досягнуто критично важливого етапу — забезпечення максимальної безпеки для життя та здоров’я мешканців громади, працівників комунальних служб, фермерів, підприємців та всіх інших користувачів території. Це створить необхідні передумови для переходу до наступного етапу — всебічного обстеження постраждалих ділянок, фіксації та документування завданих збитків, а також проведення інвентаризації території і встановлення меж земельних ділянок у натурі (на місцевості).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Департамент захисту довкілля Харківської обласної військової адміністрації

До Проєкту Стратегії в цілому

Відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» передбачити  розробку та затвердження місцевих планів управління відходами.

Прийнято до уваги

Розробка та затвердження місцевих планів управління відходами здійснюватиметься із застосуванням програмно-цільового методу, що дозволить забезпечити комплексний, поетапний та результативний підхід до вирішення проблем у сфері поводження з відходами. Такий підхід передбачає чітке визначення цілей, завдань, очікуваних результатів, джерел фінансування та виконавців кожного етапу реалізації плану. Програмно-цільовий метод також сприятиме ефективному використанню бюджетних коштів, забезпеченню прозорості та підзвітності процесів, а також підвищенню рівня екологічної безпеки на території громади.

 

До Проєкту Стратегії в цілому

забезпечити корегування Проєкту та Звіту про СЕО в частині питань управління відходами на території громади після затвердження Регіонального плану управління відходами в Харківській області; розробку схем санітарного очищення населених пунктів; створення пунктів роздільного збирання побутових відходів; очищення засмічених територій громади.

Прийнято до уваги

Після затвердження Регіонального плану управління відходами в Харківській області, громада може внести відповідні зміни до місцевої програми управління відходами з урахуванням нових вимог, стратегічних підходів та пріоритетів. Зокрема, зміни можуть передбачати розробку та впровадження схем санітарного очищення населених пунктів, створення та облаштування пунктів роздільного збирання побутових відходів, а також організація системного очищення територій, що зазнали засмічення. Водночас реалізація цих заходів буде можливою лише за умови наявності достатнього фінансового ресурсу, що дозволить забезпечити сталу та ефективну реалізацію відповідної програми на місцевому рівні.

 

До Проєкту Стратегії в цілому

За даними ДУ «Харківський ОЦКПХ МОЗ» від 27.03.2025 № 6/1215 проби води з громадського колодязя по вул. Кринична, б/н селища Савинці Ізюмського району не відповідала санітарним нормам за мікробіологічними показниками. У зв’язку з чим, з метою захисту води від забруднення, пропонуємо План заходів Стратегії доповнити заходом щодо проведення робіт по влаштуванню гідроізоляції громадського колодязя по вул. Кринична, б/н селища Савинці

Прийнято до уваги

Громадський колодязь, розташований по вул. Кринична, б/н у селищі Савинці Ізюмського району, на даний час не використовується мешканцями громади як джерело питної води через невідповідність якості води встановленим санітарним нормам за мікробіологічними показниками. З метою запобігання подальшому забрудненню та забезпечення екологічної безпеки, передбачається реалізація заходів щодо захисту води від забруднення. Ці заходи будуть здійснені після проведення комплексного обстеження, спрямованого на виявлення джерела та способу забруднення води. Відповідні роботи будуть реалізовані в рамках окремих заходів місцевої програми соціально-економічного розвитку, з урахуванням технічних можливостей та наявного фінансування.

ДО ЗВІТУ ПРО СЕО

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів

До розділу 3

Щодо наявного на території громади об`єкту Смарагдової мережі Siverskyi Donets river valley in Kharkiv oblast – 2 UA0000317, пропонуємо: у розділі 3 Звіту оцінити ймовірні ризики впливу від реалізації Проєкту на територію Смарагдової мережі

Враховано

Додано інформацію. Реалізація заходів, передбачених у Проекті Стратегії, жодним чином не впливає на територію зазначеної Смарагдової мережі. Усі заплановані дії відповідають екологічним нормам та враховують збереження природних екосистем. Проект не передбачає будь-якого втручання в охоронювані природні території, а всі результати впливу на навколишнє середовище будуть оцінені та мінімізовані відповідно до вимог законодавства та міжнародних екологічних стандартів.

 

До розділу 6

Щодо наявного на території громади об`єкту Смарагдової мережі Siverskyi Donets river valley in Kharkiv oblast – 2 UA0000317, пропонуємо: у розділі 6 Звіту зазначити, яким чином впливатиме реалізація Проєкту на територію Смарагдової мережі

Враховано

Додано інформацію. Реалізація заходів, передбачених у Проекті Стратегії, жодним чином не впливає на територію зазначеної Смарагдової мережі. Усі заплановані дії відповідають екологічним нормам та враховують збереження природних екосистем. Проект не передбачає будь-якого втручання в охоронювані природні території, а всі результати впливу на навколишнє середовище будуть оцінені та мінімізовані відповідно до вимог законодавства та міжнародних екологічних стандартів

 

До розділу 7

Щодо наявного на території громади об`єкту Смарагдової мережі Siverskyi Donets river valley in Kharkiv oblast – 2 UA0000317, пропонуємо: розділ 7 Звіту доповнити інформацією про заходи, які заплановано вжити для зменшення або запобігання впливу на територію Смарагдової мережі.

Враховано

Додано інформацію. Реалізація заходів, передбачених у Проекті Стратегії, жодним чином не впливає на територію зазначеної Смарагдової мережі. Усі заплановані дії відповідають екологічним нормам та враховують збереження природних екосистем. Проект не передбачає будь-якого втручання в охоронювані природні території, а всі результати впливу на навколишнє середовище будуть оцінені та мінімізовані відповідно до вимог законодавства та міжнародних екологічних стандартів

 

До розділу 8

У розділі 8 Звіту розглянуто лише «нульову альтернативу», а зазначена альтернатива «базово-оптимістичний сценарій»

Враховано

Вимога частини 6 статті 13 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» дотримано. Зокрема  у розділі 8 Представлено два  альтернативних сценарії. Перший – гіпотетичний нульовий сценарій, за яким Проект Стратегії та Плану не затверджуються, а існуючі зовнішні та внутрішні чинники впливу ймовірно погіршать існуючу екологічну ситуацію.

Другий сценарій, який передбачає врахування у документі державного планування пропозицій та зауважень щодо покращення стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, які надійдуть за результатами громадського обговорення та консультацій з органами виконавчої влади щодо проекту Стратегії та Плану та звіте СЕО.

  1.  

 

До Звіту в цілому

Пропонуємо доповнити матеріали  Звіту про СЕО інформацією про: кількісні та якісні показними забруднення атмосферного повітря підприємствами, розташованими на території громади; місцезнаходження підземного джерела для створення виробництва бутильованої води; підприємство/споруду на яке вивозяться стічні води від житлового фонду та закладів соціальної інфраструктури громади; підприємства/об’єкти на яких відбувається захоронення відходів від житлового фонду та закладів соціальної інфраструктури громади.

Враховано

Додано до звіту

  1.  

Міністерство охорони здоров’я України

-

Зауваження та пропозиції відсутні

 

 

  1.  

Департамент охорони здоров’я  Харківської обласної військової адміністрації

-

Зауваження та пропозиції відсутні

 

 

 

Обґрунтування обрання саме цього документа державного планування у тому вигляді, в якому він запропонований до затвердження серед інших виправданих альтернатив, представлених до розгляду.

Аналіз та оцінка соціально-економічної, демографічної, екологічної ситуації в громаді, дає змогу припустити, що можуть проводитися заходи із збереження поточного стану довкілля. В ході проведення СЕО здійснено оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, враховано екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного та стабільного соціально-економічного розвитку громади та підвищення якості життя населення.

Підготовлений Проєкт стратегії та Плану заходів з її реалізації загалом враховує принципи екологічної збалансованості (сталого розвитку) громади та зорієнтовані на зниження антропогенного впливу на довкілля.   

 

У Стратегії та Плані заходів з її реалізації враховано принципи, пріоритети, стратегічні, операційні цілі та завдання Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, Стратегії Харківської області на 2021-2027 роки та Плану заходів з її реалізації та достатньо добре узгоджуються з національними стратегічними цілями. Заходи Стратегії та Плану заходів з її реалізації не суперечать стратегічним цілям державної екологічної політики, визначеним Законам України "Про Основні засади державної екологічної політики України на період до 2030 року" та Стратегії екологічної безпеки та адаптації до зміни клімату до 2030 року та іншим законодавчим актам.

Основними екологічними проблемами громади є забруднення атмосферного повітря, водних об'єктів, застарілі системи водопостачання і водовідведення, незадовільний стан доріг проблема поводження з побутовими відходами, забруднення вибухонебезпечними предметами. Реалізація Стратегії та Плану з великою долею вірогідності не повинна призвести до появи нових негативних впливів на довкілля, у тому числі на здоров'я населення. Ймовірність того, що реалізація призведе до таких можливих впливів на довкілля або здоров'я людей, які самі по собі будуть незначними, але у сукупності матимуть значний сумарний (кумулятивний) вплив на довкілля, є незначною. Реалізація багатьох основних завдань та заходів Стратегії та Плану заходів з її реалізації має призвести до покращення екологічної ситуації в громаді.

А отже, Стратегія та План заходів спрямована на збалансований розвиток і тому не потребує альтернативних цілей та пріоритетів, а також альтернативних варіантів розвитку.

Підсумовуючи усі отримані від органів влади зауваження і пропозиції приймаємо запропонований проєкт ДДП до затвердження серед інших альтернатив.

За результатами консультацій з органами влади у процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії та Плану заходів з  її реалізації вирішено:

  1. Врахувати  в  Стратегії розвитку Савинської селищної територіальної громади до 2027 року  та Плані заходів на 2025-2027 рр. з її реалізації звіт про стратегічну екологічну оцінку, результати  консультацій з органами влади, проведених згідно із статтями 12 та 13 цього Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
  2. Підготовити та подати проєкт розпорядження начальника військової адміністрації «Про Стратегію розвитку Савинської селищної територіальної громади до 2027 року  та План заходів  на 2025-2027 рр. з її реалізації».
  3. Протягом п’яти робочих днів з дня  підпису розпорядження  розмістити на офіційному сайті Савинської селищної ради та внести до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки затверджений ДДП -  Стратегію розвитку Савинської селищної територіальної громади до 2027 року та План заходів  на 2025-2027 роки з її реалізації, рішення про затвердження Стратегії та Плану заходів та заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання ДДП для довкілля.

 

Начальник Савинської селищної

військової адміністрації                                                                          Оксана СУПРУН

 

ДОВІДКА  про консультації з органами влади  в рамках проведення стратегічної екологічної оцінки проєкту Стратегії розвитку Савинської селищної територіальної громади до 2027 року  та Плану заходів з її реалізації  на 2025-2027 рр. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь